Dřív hasila oheň, dnes žízeň
Víte, čemu se říkávalo „erena“ nebo (možná příhodněji) „randál“?

Ten se vyráběl hned ve třech verzích; jedna z nich, ASC 16, byla vůbec první hasičským cisternovým vozem, který umožňoval hasební zásah bez potřeby externího vodního zdroje; druhá (AS 16) měla výkonné čerpadlo na čerpání vody z externího zdroje umístěné vpředu před chladičem; a konečně třetí, DVS 8 (dopravní vůz stříkačky), byl vlastně kombinovaným vozem, v jehož skříňové nástavbě se jednak přepravovalo zásahové družstvo, a jednat mobilní čerpadlo – stříkačka, které se na místě požáru zadními dveřmi vynesla ven a umístila na vhodné místo mezi zdroj vody a požářiště. A právě tento typ se stal základem pro PHV 01, neboli „pivní hasicí vůz“ pivovaru Purkmistr.
Mnohé z těchto hasicích aut dožívalo svá léta ve zbrojnicích sdružení dobrovolných hasičů, než je odtud vystrnadily vysoké náklady na provoz a na údržbu a dostupnost „mladších“ veteránů (například různých CAS Tatra). Jen nemnohým nadšencům se podařilo investovat čas a prostředky do jejich záchrany, a tak málem skončila ve šrotu i Praga RN DVS 8 Spolku dobrovolných hasičů v severoplzeňském Nekmíři.
Osud tomu chtěl, že se po různých peripetiích vůz dostal až do plzeňské firmy LUKR, která jej zrenovovala a předala do užívání pivovaru PURKMISTR v podobě, která spojuje jeho minulost, v níž hasil požáry, se současností, kdy hasí – žízeň. Na místě, kde se dříve převážela mobilní stříkačka, je instalován pivní tank a na místě hasebního družstva jezdí obsluha výčepu vyfešákovaná v dobových kostýmech, která pak přímo z tanku poskytuje záchranu všem, jimž hrozí samovznícení žízní.
Pokud pořádáte třeba svatební hostinu pod širým nebem, velkou grilovačku, hudební festiválek nebo garden party, můžete si pragovku i s obsluhou objednat a připravit tak svým hostům nezapomenutelný zážitek!